Το σεμινάριο From story to Screen, που σχεδίασε το τμήμα dvLAB με τους συνεργάτες και επίσημους προσκεκλημένους του, περιλαμβάνει τις παρακάτω υποενότητες:
Ιδέα – Σενάριο – Υλοποίηση – Επικοινωνία (Νίκος Απειρανθίτης)
- Δημιουργία μιας ιστορίας
- Δομή – Υπόθεση
- Σχήματα, σενάρια και προτάσεις
- Ήρωες. Δημιουργία, εξέλιξη και πλοκή
- Διάλογος
- Τεχνικές για το σωστό format για την σύνταξη επαγγελματικών σεναρίων
- Διαφορετικά είδη και μορφές (κωμωδία, ντοκυμαντέρ, αστυνομικά, τηλεοπτικά κτλ)
- Πνευματικά δικαιώματα
- Πώς θα πουλήσετε ένα σενάριο
Προετοιμασία – Παραγωγή (Γιάννης Κουτσομύτης)
- Τρόποι εύρεσης χρημάτων για οπτικοακουστική παραγωγή
- Ιδιωτικά κεφάλαια, χορηγίες, γκρίζα διαφήμιση
- Συμμετοχή του κράτους. Νομοσχέδια υποστήριξης οπτικοακουστικών έργων – οικονομικά οφέλη
- Συμπαραγωγές με εταιρίες εξωτερικού.
- Ευρωπαικό πλαίσιο συμπαραγωγών
- Ανάλυση, διαχείριση σεναρίου
- Προεργασία, προετοιμασία για το γύρισμα
- Ο προϋπολογισμός που αφορά τους πάντες
- Επιλογή συνεργατών (μπροστά και πίσω από την κάμερα)
- Επιλογή εξοπλισμού
- Επιλογή χώρων γυρίσματος
- Προετοιμασία για το γύρισμα.
- Ανάλυση του storyboard
- Πρόβλεψη των πιθανών δυσκολιών η απρόβλεπτων
- Οργάνωση του γυρίσματος
- Πρόγραμμα γυρίσματος οικονομία χρόνου και χρημάτων
- Ρεαλιστικές επιλογές ώστε να τηρηθεί το πρόγραμμα
- Το χρήμα είναι χρόνος και αντίθετα …
Σκηνοθεσία (Γιάννης Καλογερόπουλος)
- Ανάλυση, διαχείριση σεναρίου.
- Προεργασία, προετοιμασία για το γύρισμα.
- Storyboard και αναζήτηση των καλυτέρων συνθήκων. Οι απαραίτητοι συμβιβασμοί και το επιθυμητό
- Επιλογή συνεργατών (μπροστά και πίσω από την κάμερα)
- Επιλογή εξοπλισμού
- Επιλογή χώρων γυρίσματος
- Προετοιμασία για το γύρισμα
- Πρόβες με ηθοποιούς
- Δοκιμαστικά γυρίσματα. Στυλ και προοπτικές της αισθητικής
- Ανάλυση του storyboard
- Εικόνα και ήχος
- Η μουσική και πόσο σημαντική είναι για την ταινία
- Ο σεναριογράφος ο μουσικός και ο μοντέρ. Η συμμετοχή τους στο γύρισμα και η βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν
- Ρεαλιστικές επιλογές ώστε να τηρηθεί το πρόγραμμα
- Ο σκηνοθέτης είναι ο διαχειριστής πολλών ικανών ανθρώπων που πρέπει να τους πείσει να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους
- Στυλ, τρόποι και τερτίπια, για να πέτυχεις την άψογη λειτουργία της ομάδας
- Θέματα εμπιστοσύνης. Ανταγωνισμοί και λάθη στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
- Σημασία στη λεπτομέρεια αλλά και χρονικά περιθώρια.
- Κάθε λήψη ελέγχεται άμεσα. Κατόπιν της αποχώρησης από το χώρο κανένα λάθος δεν μπορεί να διορθωθεί
- Διάφοροι τρόποι απόδοσης των ηθοποιών και τι είναι καλύτερο για κάθε περίπτωση.
- Οι θέσεις της μηχανής και η σημασία στις πρόβες πριν τη λήψη
- Πως θα αποφύγουμε την παγίδα των πολλών λήψεων
- Η χρησιμότητα της άλλης προσέγγισης εναλλακτικής λήψης αν δεν είμαστε σίγουροι τι είναι καλύτερο.
- Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν αρνητικά η θετικά την πορεία των γυρισμάτων
- Τα χρονικά περιθώρια του κάθε γυρίσματος και πως δεν θα φέρουμε εκνευρισμό και χάσιμο χρημάτων
- Στο μοντάζ μετά το καθημερινό γύρισμα. Οι απόψεις των συνεργατών που μπορεί να μας βοηθήσουν η και όχι.
- Οι διορθώσεις στο storyboard που οφείλουμε, προσαρμόζοντας το στις ρεαλιστικές συνθήκες που διαμορφώνονται
- Πόσο εφικτές είναι οι αλλαγές πορείας στο σενάριο όταν ήδη έχουν αρχίσει τα γυρίσματα
- Τελείωσαν τα γυρίσματα. Και τώρα τι;
- Ακούμε προτάσεις και αποφασίζουμε η εφαρμόζουμε τις αποφάσεις μας;
- Η αξία του μιξάζ και της τελικής εικόνας
Εικόνα – Διεύθυνση Φωτογραφίας (Αργύρης Θέος)
- Εισαγωγή στην έννοια της οπτικής αφήγησης και της εφαρμογής της μέσω του κινηματογραφικού φωτισμού (παραδείγματα από κινηματογραφικές ταινίες)
- Το φως (Επίδειξη)
- Daylight, tungsten, θερμοκρασία χρώματος
- Τεχνολογία φωτιστικών σωμάτων (Επίδειξη)
- Fresnel, open face, panel (Επίδειξη)
- Πυράκτωση, HMI, φθορισμός, LE, CRI TLαφιλτρα
- Το χρώμα στον κινηματογράφο (παραδείγματα από κινηματογραφικές ταινίες)
- Θεωρία χρώματος, χώροι χρώματος, διαχείριση χρώματος κατά την λήψη. Ισορροπία λευκού, ισορροπία μαύρου, color
- Grading (Εισήγηση)
- Πρακτικά παραδείγματα (Βιωματική παρουσίαση)
- Η σημασία της κατεύθυνσης του φωτός (Βιωματική παρουσίαση)
- Key light, fill light, back light, side light, kicker light
- Εργαστήριο φωτισμού (βιωματικές ασκήσεις0
- Περισσότερα ζητήματα κινηματογραφικού φωτισμού (παραδείγματα από κινηματογραφικές ταινίες)
- Εργαστήριο φωτισμού (βιωματικές ασκήσεις)
- εισαγωγή στις χρωματικές διορθώσεις μέσω του λογισμού DaVinci Resolve (Βιωματική παρουσίαση)
- βασικές λειτουργίες της περιοχής χρωματικών διορθώσεων του Resolve, όργανα μέτρησης, codecs, παραδοτέα
Μοντάζ – Post Production (Τάσος Κακουλίδης)
- ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: Το μοντάζ ως τεχνική και δημιουργική αναγκαιότητα συγκερασμού ομοειδών και ετερόκλητων στοιχείων.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΑΖ: Η γλώσσα της εικόνας ανά εποχή. Η γλώσσα της εικόνας σήμερα. Δομή και σημεία ενδιαφέροντος. Εκφραστικά μέσα. Τεχνικές και τεχνοτροπίες. Αφηγηματικό μοντάζ, παράλληλη δράση, flash-back, μονοπλάνο, jump-cut. Κώδικες και στυλ. Ακαδημαϊκό και προσωπικό στυλ. Πραγματικός, φιλμικός και ψυχολογικός χρόνος.
- Δεοντολογία, τομείς ευθύνης, συνεργασία με σκηνοθέτη και παραγωγό. Κρίσιμες αποφάσεις
- ΓΕΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΤΑΖ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
- Τεχνικές προδιαγραφές, ψηφιοποίηση
- Προεργασία, ξεσκαρτάρισμα, ταξινόμηση, συγχρονισμοί.
- Πρώτο, Δεύτερο, Τελικό μοντάζ
- Color correction – Sound design – Final mix – Composition.
- Προγράμματα μονταζ
- Διαφορές – ομοιότητες – δυνατότητες
- ΣΧΕΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ & ΗΧΟΥ. ΡΥΘΜΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΤΑΖ
- ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ – ΕΙΔΙΚΑ ΕΦΕ
- ΜΟΝΤΑΡΟΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΕΙΔΗ: Μεγάλες διάρκειες: Ταινίες μεγάλου μήκους, ντοκιμαντέρ, τηλεταινίες, σειρές. Μικρές διάρκειες: Ταινίες μικρού μήκους, διαφημιστικά σποτς, trailers, Ειδική κατηγορία: Video-clip, εταιρικές παρουσιάσειςγάμοι-τελετές.
- TIPS – ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Διανομή (Γιάννης Κουτσομύτης)
Η ενηλικίωση ενός έργου είναι η προβολή του σε ένα φεστιβάλ ή σε μία αίθουσα. Οσο πιο νωρίς σχεδιάσουμε που απευθυνόμαστε τόσο πιο πολύ μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε την διαδικασία. Τι πρεπει να προσέξουμε να κάνουμε και τι να μην κανουμε.
- Διανομή. Πότε και πως την σχεδιάζουμε
- Κατοχύρωση του έργου
- Τα trailer που πρέπει να γίνουν και πως να προωθηθούν
- Παραγωγοί – Διανομείς. Πότε ακούμε τις συμβουλές τους και πότε τις αγνοούμε
- Ειδικές περιπτώσεις διανομής. Φεστιβάλ, προσκλήσεις, Τηλεόραση
- Οι νέοι διανομείς. Οι κυρίαρχοι του ιντερνετ (Google, Netflix, Apple, Facebook κτλ)
- Εταιρίες διανομής. Θετικά και αρνητικά
- Συμμετοχή του κράτους
Ανοιχτή συζήτηση – Panel
Ανοιχτή συζήτηση με όλους τους συμμετέχοντες επάνω σε θέματα που μας απασχόλησαν τις προηγούμενες μέρες μεταξύ των οποίων και τα
- Ο φόβος του τερματοφύλακα πριν απο το πέναλτυ. Ποιά πράγματα μας εμποδίζουν από το να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα
- Ο ρόλος του σκηνοθέτη στο μοντάζ και στο post production μέχρι το τελικό αποτέλεσμα.
- Είναι μια ταινία το όραμα του σκηνοθέτη ή το όραμα της ομάδας των ανθρώπων που την κατασκευάζουν;